mereka yang hebat

Wednesday, March 28, 2012

hujan lebat lagi. pelangi, datanglah!



minggu ni adalah minggu yang terlalu sibuk untuk aku. penat. letih. tak berhenti aku menyiapkan RPH. lepas satu, satu lagi. jadual minggu ni pack gila sampai 14 waktu. tambah dengan observation yang bertindih untuk dua minggu. berlumba lumba pensyarah dan guru pembimbing silih berganti minta aku anjak jadual dan buat observation mengejut.

semak RPH.
semak buku rekod.
semak portfolio.
semak proposal.

serius. mental dan fizikal aku letih yang teramat.

tolak tepi semua hal duniawi. kebenarannya, aku tak ada masa nak fikir tentang perkara yang langsung tak ada kaitan selain praktikum. aku kuarantin semuanya dalam incinerator. masalah, tolonglah pergi jauh jauh. aku perlukan ketenangan.

waktu bersujud menghadap Ilahi adalah waktu yang paling indah. lupakan sekejap segala masalah. senaman minda dan terapi jiwa dan fizikal lima kali sehari. ada hikmahnya kenapa manusia diwajibkan bersolat rupanya. mohon segala hajat yang terbuku di hati. paling aku suka bila lewat malam. tiada gangguan. hanya aku dan Dia.

cepatlah hujung minggu tiba.
serius aku dah tak larat.

p/s : tiba tiba homesick yang teramat dekat kampung. rindu nak menatap wajah emak dan ayah. boleh jugak tambah pahala.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...