mereka yang hebat

Thursday, June 9, 2011

alkisah bubur nasi saranghae


07.06.2011
lokasi : rumah.

minggu lepas campur hari ni aku sakit gusi. entah. agaknya gusi geraham belakang ni buat hal sebab petanda nak tumbuh gigi bongsu kot. haish. shincha-bayo. hilang nikmat makan tahu tak? seksa gila rasa nak makan.

disebabkan aku ni mengalami kesukaran nak makan, so semalam aku masak la bubur. biasalah. bubur ala kadar pakai main campak. aku ni mana reti masak. tapi hari ni tiba tiba mak aku buatkan aku bubur nasi. patut la sebelum mak pergi pasar, mak aku dah pesan awal awal tak payah masak bubur.

hehehe.

padahal aku cakap kat mak dari semalam lagi yang aku rindu nak makan bubur nasi yang mak buat. argh. gedik pulak aku ni tiba tiba. nyampah. rasa macam anak manja pulak bila mak buatkan bubur time aku merana tak boleh makan ni.

aku: huiyyo. dah siap mak buburnya? pantas gila.
mak: dah. ni ha.

masa tu aku nampak adik aku tengah potong daun sup.

aku: nak buat apa ni?
mak: nak tabur atas bubur ni ha.. kejap.

beberapa minit kemudian..

mak aku cakap nama bubur ni 'bubur nasi saranghae'.
kejap.
saranghae. kat. tengah. tengah.. (?)


erk? what the..? baru aku sedar yang mak aku ni suka jugak buat benda cheesy macam ni ek? haha. pengaruh korea banyak sangat ni mak.. siapa la yang ajar ni.. aigoo shincha.. oke oke aku admit aku ni suka sangat tengok cerita korea.

tapi.. saranghae.. (?)

aigoo. AIGOO. *menggaru garu kepala yang sedikit gatal*

tapi yang ajaibnya, esoknya gusi aku yang sakit tu terus baik pulak tu. magic betul la. entah apa la jampi serapah yang mak pakai masa masak bubur ni agaknya ha? (hehe jangan marah mak!) ke.. sebab..

SARANGHAE.. (?)

aigoo. AIGOO. *betulkan urat leher*



korang,
cute kan mak aku?

p/s : kalau masa demam dapat makan bubur nasi panas panas pun mesti sedap kan?

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...