mereka yang hebat

Sunday, May 8, 2011

of the birthday girl


07.05.2011
lokasi : seremban ke johor bahru

hari ni hari sabtu. dan minggu ni merupakan hari ibu. patutnya hari ni kalau ikut plan, aku, mira dan ejad nak pergi rembau. nak riki sekolah tempat aku dan mira bakal berpraktikum nanti. maka, dalam pukul 1.15 petang tu, kami pun gerak la dari seremban. sebelum tu, pergi makan dulu dekat kedai kak ana. lepas tu, doze off pergi jusco s2 pulak. hantar servis printer adik ejad. saja. yela. nama pun tengah takde kerja kan..

then, paham paham sendiri la wok kalau dah kat jusco tu. kiri kanan depan belakang sepanjang jalan kat kedai kedai tu memanjang ada je sale hari ibu. memang menggoda, oke. fine. sabar nina sabar. aku cuma mampu pandang pandang jeling jeling je. tahan la hati weh. pastu aku jalan lagi ke depan. aku terpandang iklan ni..

Mother is the biggest blessing and gift for you, so why don't you celebrate?

hmm. rasa macam kena perli pulak. haha. oke fine. tak boleh jadi ni! aku cari mira dan nekad dah. aku mesti balik rumah. ad-hoc. aku nak jumpa mak. nak ucap selamat hari ibu depan mak.

aku pun decide nak cari hadiah. aku dan mira pergi cari kasut. yang sebenarnya, aku suka betul bagi mak aku kasut. bukan apa. sebabnya aku suka bila tengok mak aku pakai kasut yang aku belikan. em. bukan. yang sebenarnya bukan kasut tapi sandal. mak aku lagi suka pakai sandal. minggu lepas bila aku balik rumah, aku rasa kesian sangat tengok sandal yang mak aku pakai. sandal yang lain, dan bukan yang aku bagi dulu. sebabnya sandal yang aku bagi dulu tapaknya dah haus. maka, ibuku yang tercinta ini pun simpan la sandal tu sebelum sandal tu rosak teruk.

oke back to our story. kitorang pun pergi la mencari. sebenarnya, ada sepasang kasut ni la haii.. aku dah 'ter'berkenan la pulak tapi.. argh! TAKDE SAIZ LA PULAK.. HATOIYYAI PUUNN! grr. geram ni. sabar lagi. belek kasut lain. belek punya belek.. tetiba.. terpandang sepasang sandal yang baik punyaa. aku apa lagi. terus amik dan bayar kat kaunter. pinjam jusco card ejad jap.

pastu, disebabkan mak aku suka sangat minum air buah, aku pun belikan la air buah. dan. hmm. part ni la yang aku rasa macam ala ala rancangan 'bersamamu' sikit. aku ingat nak beli kek. sekali pergi survey.. mak datuk. rasa nak tercekik. huii.

MURAH BETUL la pun!
takde yang lagi mahal ke?
i tak main la yang murah murah ni.
hahaha.

nasib baik aku tengok ada alternatif lain. aku pergi kat big apple donuts kat sebelah baker's cottage tu. beli 6 pieces punya. ehem. bukan 6 packs ye.. huhu..

mak, ini je yang nina mampu bagi kat mak.
*gambar amik dari google*

niat nak riki sekolah terbantut. akibatnya, ejad dan mira jela yang pergi rembau sambil melawat adik ejad. eager nak balik punya pasal kan.. dah habis membeli belah, ejad dan mira pun hantar aku kat terminal bas. aku terus amik tiket balik waktu tu jugak. dah la sehelai sepinggang. haha. aku kan memang suka buat kerja gila. berlenggang la aku dengan big apple dan sandal hadiah untuk mak aku tu kat tangan sambil menggalas beg sandang converse kaler purple yang berisi air buah dengan dompet je. dah la bateri handphone pun dah nak kong. alahai. redah jela.

disebabkan konon konon nak buat surprise ala ala eric leong..

surprise!! cantik tak..?? cantik kan..

maka aku hanya menelefon mak aku bila dah sampai tol skudai. yela. ayah aku pergi umrah. macam mana nak amik aku kat stesen bas ni pulak ye tak? memula tu, konon tanya kabor mak. apa khabar mak? cheh! bajet anak mithali la ni? tetiba call tanya kabor bagai? pastu dah ngok ngek tanya macam macam, berbual macam macam, baru la aku cakap yang aku dah nak sampai stesen bas. terkejut beruk mak aku dibuatnya. ampun mak! sori mak! hehe. mak pun apa lagi. terus datang amik kat stesen bas. yela. aku pun dah lupa bas tambang nombor berapa nak naik nak sampai ke rumah aku tu. dah lama sangat tak naik bas tambang kat situ. kesian mak. dah la hari ibu. buat surprise eric leong pulak tu. nasib baik la mak aku ni penyabar orangnya. macam anaknya jugak. hehehe.

sampai kat rumah, biasa la. apa lagi. bercerita sampai ke pagi. kitorang termasuk adik lelaki aku kat rumah makan big apple sama sama.

mak,
nina nak cakap sikit ni. nina tahu nina banyak sangat buat salah kat mak. mintak yang bukan bukan kat mak. selalu sakitkan hati mak. mintak mak masakkan makanan feveret nina. nina minta maaf. sebab tak jadi anak yang baik. mak doakan la nina jadi anak yang solehah. yang dengar cakap mak. tengok tu. nina mintak lagi macam macam kat mak.. hehe..

sempena hari baik bulan baik ni, nina nak ucapkan selamat hari ibu. bukan kat mak sorang je, tapi untuk semua ibu orang lain sekali kat luar sana. ibu ibu pembaca blog nina. semua la. mesti diorang pun ada ibu yang hebat macam mak. kan?

mak,
nina pun tak tahu la sama ada mak akan baca entri ni atau tidak. nina tak pandai la nak cakap 'nina sayang mak'. tapi, mak mesti tahu benda tu kan walaupun nina tak cakap? hehe. biasa la. nina kan anak mak. :)

sebelum terlambat. ni untuk mak. selamat hari ibu. dan SELAMAT HARI LAHIR, MY SWEET BIRTHDAY GIRL. thanks for being my mother. :)


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...