mereka yang hebat

Thursday, April 18, 2013

TIGERS bangkit dari lena


1 - 4 april 2013
lokasi : kajang, selangor.

pertama kali selepas kemarau emas.

aku pergi sekolah macam biasa je haritu. pakai baju kurung hijau yang tak payah digosok dengan tudung express je. cuti sekolah dua minggu membuatkan aku jadi malas untuk memulakan hari pertama di sekolah. walaupun malas, aku pergi jugak sebab dekat sekolah tu la tempat aku mencari rezeki. gaji hari bermaksud kalau tak datang sehari, jawabnya tak ada la gaji untuk hari itu.

sedang elok je aku baru nak 'punch card' pukul 7.15 pagi isnin yang permai itu, tiba tiba kawan aku si farius bagitau ada cikgu cari aku. urgent. ah sudah. ni apa pulak yang tak kena pagi pagi ni? belum lagi aku jumpa atau tegur dengan siapa siapa pagi tu. cuak dan nervous bersatu jadi satu.

sampai library, still ada yang kata ada cikgu cari aku. apa kes pulak aku dah buat kali ni.. adoiyai!

rupanya aku kena pergi join softball tournament dekat sk sungai kantan! fuiyyoo! dapat job yang sangat menarik di hari pertama wooo! sukan yang dah lama sangat aku tinggalkan. di kala kemalasan memuncak dalam diri, aku diberi peluang untuk 'bermain main'. straight untuk empat hari pulak tu! yahooo! hahah!

balik rumah pagi tu, terus tukar baju sukan full set head to toe.

aku bawak students. hari isnin dan selasa girls team lawan. hari rabu dan khamis boys team pulak lawan. hari khamis jugak adalah final untuk dua dua pasukan girls and boys team.

kedua dua pasukan girls and boys team SAAS memang terbaik wok! tapi sayang girls team tak ada rezeki untuk melangkah ke final. tapi tak apa, sebab boys team meneruskan perjuangan sehingga ke final dan alhamdulillah, pasukan boys team under 18 SAAS jadi juara MSSD. kejayaan ini sekaligus menamatkan kemarau emas pasukan sofbol TIGERS SAAS yang dah lama 'tidur lena' lebih 20 tahun lamanya. berkat usaha berterusan dan tak kenal jemu dari para coach alumni TIGERS SAAS yang tak pernah kenal erti penat, jauh sekali nak mengeluh. mengajar students ni dari zero to hero. dari nobody kepada somebody.


terima kasih, coaches!

selepas empat hari jadi 'coach' tak bertauliah, aku kembali normal menjadi seorang guru yang berbaju kurung dan mengajar di kelas seperti biasa. tapi penangan turun padang dan berpanas selama empat hari, tidak dinafikan aku dapat pakej sun-tanning free dan vokal bukan sekadar rupa yang memang terbaik dari ladang. mahal tuu! tapi berbaloi. dan ajaibnya aku tak demam walaupun sakit tekak keluar suara macam itik serati tak cukup zat. seminggu jugak baru baik. dua minggu jugak baru putih sikit. putih sikit je pun. terima kasih BB cream free - not for sale! seminggu jugak aku kena 'bahan' dengan students. senyum meleret je kalau terserempak dengan aku. ada aku kesah? janji johan. haha. tapi, ada satu benda yang buat aku terharu. dah gelap gelap macam ni pun students boleh kata aku pakai mekap. hek eleh. perli le tu. ni natural tan style J.Lo oke. no mekap mekap. haha. (saja sedapkan hati)

betul kata coach. pengalaman macam ni sekali sahaja seumur hidup.
momen yang sama takkan berulang lagi dalam hidup kita.




pija

kamariah (catcher)

hanis, athirah (captain cum pitcer) & kak su (coach)
athirah catat rekod double strike-outs for the game

the girls team under 18.

boys team under 18 

menang semi final, masuk ke pusingan final

sebelum start final game

shidi (captain cum pitcher)
3 strike-outs for the last inning!

3 saat selepas kemenangan


johan sofbol MSSD boys team under 18!!

the happy faces of players, coaches and teachers!

perjuangan masih diteruskan. semoga pasukan sofbol SAAS TIGERS Junior akan terus melakar sejarah dalam sukan sofbol di Malaysia. in sha Allah..


and trust me.
it's SO colourful.
it's SO wonderful.




thank you, SAAS.




p/s : credits to azley kassim, che an and suhaimi ahmad for these awesome shots! :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...