mereka yang hebat

Monday, February 13, 2012

hikayat dodoi si dodoi



11.02.2012
lokasi : taman guru, seremban.

akhirnya. selesai sudah majlis sambut menantu anak pensyarah aku. gambar kat atas ni ialah gambar the dodoi's band dengan kedua dua pengantin. by the way, comel gila pengantin perempuan. congrats to both of you. may you live a happy life. :)

macam mana la aku boleh terfikir nak menyanyi kat public ni? begini ceritanya. alkisahnya, aku dan housemate telah di'offer' oleh cipol untuk menyanyi masa majlis kahwin tersebut. memula aku dan housemate dok pikir banyak banyak kali jugak. sebab tak pernah lagi nyanyi time orang kahwin ni. public pulak tu. with crowd of strangers lagi. setakat nak menyanyi dalam bilik air atau masa siram pokok bunga kat luar rumah time orang takde boleh la. takut jugak aku kalau jadi perosak majlis orang nanti. hadoi la. mintak mintak la jangan. 

dengan hati yang cekal dan semangat yang membara, aku dan housemate pun menyahut cabaran itu. maka bermulalah rutin baru kitorang sejak sebulan yang lepas. aku ingat lagi, praktis yang pertama buat julung julung kalinya diadakan kat rumah puan shamsinah ialah pada 07.01.2012. rasa kekok pun ada jugak. tak pernah lagi datang praktis kat rumah orang. rumah pensyarah aku pulak tu. tipu ah kalau takde rasa segan. cuma saja je buat muka selamba cool takde perasaan sampai hari akhir last praktis haritu. dalam hati, nervousnya cuma tuhan yang tahu. manalah tahu ada benda tersalah buat ke, teralih barang ke, terover perangai ke apa ke. tapi tak dinafikan ahli ahli the dodoi's band semua sempoi gila termasuk la family pensyarah aku jugak. memang terbaik wok!

dalam masa sebulan ni jugak, sempena majlis ni, aku dan housemate sempat tolong puan untuk decorate  bunga telur dengan goodies yang bak kata housemate aku, 'senduk senduk fifi' hot. fm tu. terkilan jugak aku rasa sebab tak dapat nak siapkan on time. puan, kami mintak maaf ye. biasalah. kami ni dah la tangan keras. tak pro pulak tu. hehe.

bermula dengan kosong. berakhir dengan sejuta kenangan. aku rasa, kenangan paling indah tahun ni ialah bila dapat join live band anak anak puan shamsinah & friends ni. korang memang terbaik ah! tak pernah aku mimpi weh. yelah. siapa la aku ni nak join band. suara pun nak tak nak je keluar. terima kasih dan sorry banyak banyak sebab sanggup melayan perangai yang gila dan entah apa apa ni. haha. (oke fine aku tau aku tak ayu. haha)

lepas ni mungkin aku akan merindui masa masa kita sama sama praktis lagu lagu untuk kahwin. walaupun aku rasa macam tak layak nak nyanyi lagu cinta, tapi aku harung je la. jeles pulak bila tengok pasangan yang bercinta. takpe la. nanti esok lusa mungkin lagu yang aku nyanyikan tu jadi satu doa buat aku. mana tahu. lagi.. hmm. rindu suasana kat rumah tu yang rasa macam family. rindu semuanya. masa kita bersama memang singkat. tapi bermakna.

kalau ada masa dan peluang lagi lain kali, anytime je for the dodoi's. bagitau je bila. haha.

terima kasih kat along, shiz, iwan dan ijaz. korang punya part masing masing best gila weh! sangat sangat berbakat! teruskan bermuzik! 

ah sudah ter'emo' pulak. haha. tak. jangan risau aku tak nangis. aku kan rock. haha.

sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...