mereka yang hebat

Tuesday, October 11, 2011

terima kasih


sedar tak sedar dah nak masuk dua tahun aku menulis blog. lebih kurang umur anak sedara aku jugak. bermula dengan dua entri berbahasa inggeris yang aku tulis, kemudian beralih angin menulis dalam bahasa kebangsaan kita semua. malah review filem antarabangsa juga aku menulis dalam bahasa Melayu. walaupun aku masih rojakkan dan sulamkan juga dengan bahasa asing yang lain, tapi tetap aku utamakan menulis dalam bahasa ini.

tahu kenapa?

kerana aku tahu ada pembaca aku yang datang bukan setakat dari Malaysia, tapi juga negara negara lain. kepada yang berbangsa asing, aku mahu memperkenalkan tulisan bahasa ibunda kita kepada mereka. dan kepada orang orang Malaysia yang menetap di luar negara, aku harap sedikit sebanyak tulisan aku ini mampu mengubat kerinduan mereka yang hampir setiap hari akan berbahasa asing dan menghirup udara di sisi lain dunia selain Malaysia.

apa salahnya kita berbahasa Melayu? tak ada apa yang kita perlu malukan dengan bahasa sendiri. sebaliknya malulah jika kita lupa asal usul kita sendiri.

di kesempatan ini aku nak ucapkan terima kasih kepada 10,846 (dan seterusnya) pembaca blog aku selama ini. mungkin 10k tu jumlahnya tak banyak bagi sesetengah orang, tapi bagi aku cukup besar nilainya. kalau tak ada yang baca blog aku, aku pun mungkin tak ada hati lagi nak menulis.

teruskan membaca blog aku. sebab blog aku ditulis dalam bahasa Melayu. boleh tak macam tu? hehe.

ada apa apa cadangan entri yang korang nak aku tulis / review, boleh tinggalkan kat ruang komen kat bawah ni (kalau nak la)

akhir sekali, terima kasih semua. *terharu*

nah. untuk korang.

3 comments:

  1. kalo bagi gambo je mana kenyang.

    ReplyDelete
  2. btl2...blanja kek teddy....hehehehe....

    ReplyDelete
  3. kepal man : memang nak bagi yang betul tapi susah nak jumpa pulak yang sebijik macam kat atas tu.. huhu

    hatake kakashi : kek teddy takde. kedai tak jual. haha.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...