mereka yang hebat

Sunday, September 25, 2011

izinkan aku



tiba tiba benda ni terlintas dalam kepala aku.

korang ada seorang kawan. korang sayang kawan korang ni. masalahnya, kawan korang ni cuma share perkara perkara gembira je dengan korang. tapi segala problem dan masalah bagai dia tak pernah pulak nak cerita kat korang.

apa pendapat korang? pernah jumpa orang macam ni tak?

as for me, aku suka kalau kawan aku luahkan masalah diorang kat aku. perlu ke pendam sorang sorang? dah nama pun kawan. mesti la baik dan buruk dia aku terima. kalau yang baik je terima, yang buruk tak terima, baik tak payah jadi kawan.

dalam dunia ni semua orang ada masalah. ada ke yang langsung takde masalah? kalau ada aku teringin nak jumpa. boleh la aku ucapkan tahniah. *mata ke atas tangan di bahu* come on.. mana ada manusia yang perfect je memanjang. tolonglah. kesempurnaan bukan terletak pada semua kebaikan yang ada pada diri kau. tapi kekurangan yang ada pun satu kesempurnaan jugak. contohnya korang pendiam. itu mungkin kekurangan. tapi kekurangan kau sebagai seorang pendiam tu mungkin kelebihan bagi orang lain. kau pendiam, so kau tak sakitkan hati orang lain dengan kata kata pedas dan berapi. pelengkap. balance. ada baik. ada buruk. blessing in disguise.

tapi kau tahu? kekurangannya pulak ialah kau pendam masalah kau sorang sorang. dan itu membuatkan aku rasa diri aku tak penting pun dalam hidup kau. sebab apa? sebab bagi aku, dengan mendengar masalah orang lain tu mungkin aku dapat ringankan beban masalah yang orang tu tanggung. mungkin kadang kadang aku tak dapat nak selesaikan masalah tu, tapi still, atleast aku boleh menjadi seorang pendengar yang baik. yang boleh dengar segala gala masalah yang kau pendam tu. kau masih ada aku. kau lupa ke? atau kau takut aku busy? lepas tu akan stressed out bila dengar masalah kau tambah pulak aku busy? ohhhh. macam tuu. tapi kan, aku rasa, dengan memikirkan kenapa kau tak cerita masalah kau kat aku pun dah cukup buat aku stress. kenapa ya? oh. mungkin aku ni spesies terlebih prihatin kat kau kot. yalah. kita kan kawan. sedikit sebanyak mesti terasa jugak.

ya. mungkin ada yang akan kata 'ada sebab la tu kenapa tak nak cerita. private kot'.

ya. mungkin.

atau.. mungkin jugak sebab aku tak diperlukan. ataupun kau tak percaya pada aku. ataupun kau fikir aku takkan faham pun masalah kau. dengan kata lain aku tak penting pun. eh. siapa aku? buat apa nak share masalah bagai dengan aku, kan? tak perlu pun semua tu. right? kalau tu yang terbaik untuk kau, teruskanlah. teruskanlah memendam dan tampal senyuman plastik kau di mana mana. orang tak tahu pun kan? yang orang tahu kau sentiasa happy je. segalanya nampak perfect je. tapi kau kena tahu satu benda. i can read between the lines.

ya. aku memang menyeramkan. sebab diri kau sendiri pun misteri. jadi terpaksa la aku buat macam ni. misteri nusantara sama sama. itu yang kau suka agaknya.

maaf kalau buat kau terasa. terima kasih untuk segalanya. dan satu lagi..

aku ada dua bahu. bahu kanan dan bahu kiri. kau pilih la mana mana untuk jadi shoulder to cry on. cukup kuat untuk support kau. jangan risau.

izinkan aku menjadi orang penting dalam hidup kau. kalau bukan VIP, VVIP pun takpelah.

hehehe. gurau je.

3 comments:

  1. aku pun ada buat salah. and sorry for that.

    everything has it's own reason. time will heal those pain.

    thanks so much ateh.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...