mereka yang hebat

Sunday, July 3, 2011

selamat berjuang bakal pendidik sekalian!


sekarang ni aku tengah mengemas barang barang nak pergi rembau. aku dan housemate kesayangan akan 'merantau' ke rembau dan berkampung kat sana selama dua bulan.

praktikum kali ni agak mencabar. tak pernah pernah dibuat lagi batch pismp kena merantau luar daerah seremban untuk praktikum. tambah pulak kat kawasan kampung pure baik punya. akhirnya berpeluang jugak nak menghirup udara semulajadi kat kawasan kampung negeri sembilan ni. merasa jugak mengajar dalam suasana kampung. kalau nak berulang dari seremban ke rembau memang harapan la. tak payah la mengada ngada nak berulang kalau jenis tak punctual macam aku ni ha.

kat sini aku dan housemate aku dah jumpa dah keluarga angkat. peramah betul orang orang kat rembau ni. loghat nogori memang pekat gila sampai aku dengan housemate aku pun terkebil kebil nak faham.

lagi satu pengalaman yang akan kami rasai ialah kami bakal berpuasa di tempat orang. yelah. dah la jauh daripada keluarga, lepastu pengalaman pertama di tempat yang agak asing pulak tu. harap harap semuanya oke je. alah bisa tegal biasa.

aku nak kemas barang lagi. lain kali cerita lagi.

sekian terima kasih.

zaman muda mudi

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...