mereka yang hebat

Thursday, July 21, 2011

jolobu!



maaf. agak kelewatan mengupdate blog. pada entri lepas aku ada menyebut tentang nak update tentang majlis berendoi, berzanji, dan cukur jambul cucu kepada tuan rumah aku. so, bagi menunaikan janji manisku itu maka silalah teruskan membaca.

pada pagi ahad yang permai bersamaan 10 julai 2011, aku, housemate kesayangan, tuan rumah, dan daus anak tuan rumah berlepas ke jelebu. ada kenduri berendoi, berzanji dan cukur jambul cucu kepada tuan rumah. pergi berkonvoi dengan suku sakat kak fauziah yang duduk rembau. dalam 3 buah kereta jugak la. selepas lebih kurang sejam perjalanan ke jelebu..

lalala boring. forward cepat sikit please.

sesampai di jelebu, kami dihidangkan dengan panorama kampung kuala pah, kira kira 10 minit dari pekan jelebu. huish. cantik gila pemandangan kat sini. hijau di mana mana. memang terbaik.

majlis ni meraikan tiga orang baby cute serentak. semua baby girls. comel gila. rasa nak picit picit pipi diorang sampai lebam. ish! geram ni!

cakap banyak pun tak guna. membazir current je. jadi, silalah tengok gambar gambar berikut.

tiga dak kecik

berendoi dan berzanji

cukur jambul

jamuan

pisang

keramaian

rewang

podeh

kukur kelapa. masih dipakai lagi.

menanti

kayu api

dari bawah pokok manggis

damai

kampung boy

kenapa?

rayyan

tuan ghumah

dah jadi wan

suku sakat

drama sebabak

begitulah ceritanya. seronok jugak berkenduri kat jelebu. makanan banyak gila kot. sedap sedap pulak tu. terima kasih tuan ghumah! hehe!

dah habis. sekian terima kasih.

fairah says tata!

2 comments:

  1. tak la hebat sangat. biasa biasa je.
    hehe!
    terima kasih encik syed! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...