mereka yang hebat

Thursday, March 3, 2011

10 perkara pelik yang bebudak classmate aku suka buat


1. mencipta trend baru. kalau boleh yang terbaru semua nak jadi trend. trend kak limah dah tentu tentu la banyak. dari tagline 'ceciter ceciter' tu sampai la 'buat tangan macam saya'.. 'kita bakor' *cakap dengan penuh semangat waja*. lagi satu trend 'mata ke atas, tangan ke bahu'. sentap hati mak, nak! *mata ke atas, tangan ke bahu*.


usop *angkat tangan macam saya*

2. gaya princess. kalau sebut je gaya princess confirm confirm la cuma ada sorang je princess dalam kelas aku. aku pelik betul la dengan member aku tu. suka nyanyi sorang sorang sampaikan kalau aku pergi bilik dia karang senyap senyap dia tetiba je nyanyi. entahla aku pun tak paham. memang dah hobi dia kot. dah la tak bagi warning dulu. sebijik macam princess sesat dalam cerita enchanted tu. *haa-aa-aa~~ haa-aa-aa ~~ nyanyi tepi tingkap*
asal boleh.

3. cakap nak ulang je. - redundant. repetition. err.. yang ni. ah. malas la nak cakap. korang tengok je la vlog maria elena ni. biar dia terangkan bagi pihak aku. hehehe.


nah aku bagi link blog dia. http://peliks.blogspot.com/. kot kot korang nak follow blog dia ke apa ke. blog yang memang sempoi gila. you rock, maria!

4. mata tutup, tapi telinga dengar. (bukan mata ke atas, tangan ke bahu ye). classmate aku tahu siapa gerangan putera katak ni. ini memang spesies putera katak dari sem foundation lagi. yang sebenarnya, ramai je dalam kelas aku yang buat gaya 'mata tutup, telinga dengar' ni. termasuklah tuan punya blog ni. eh? haha. oke tak kelakar. apa apalah labu janji kau bahagia.

lepasni bolehlah buat style cenggini pulak.

5. setiap kali kelas pj atau gerko mesti ada yang sakit. yang dah lama jatuh sakit. yang baru jatuh sakit. dan yang jatuh sakit pada hari kejadian. malang memang tidak berbau. bak kata kawan aku ni. kalau ada bau dah lama boleh detect yang malang akan datang. right, mi amigos?


6. rehat wajib ada sejurus lepas waktu kelas yang pertama. kalau tak masing masing pakat mogok lapar. termasuklah tuan punya blog ni pun sama dengan la jugak. takpun muka masing masing akan *pling* bertukar jadi macam muka zombie dalam game 'plants vs zombie' tu. takpun kalau yang cun sikit, macam kak limah. eh? oke sangat lame. lame, lame, lame semua lame.

5 saat je boleh habis ni. macam piranha.

7. open table dalam kafe. mesti turun satu batalion. bukan tak boleh nak turun kafe asing asing, tapi kalau masuk bab makan je, bebudak classmate aku automatik jadi manusia paling punctual dalam dunia. takde sorang pun yang tak makan. paling cikai pun mesti minum air suam 20 sen tu. harus penuh dua meja dalam kafe tu untuk kelas kitorang je. dan yang paling penting, port bawah kipas. hehe..
sampai makan kat luar pun nak buat open table jugak.

8. hobi berjalan jalan melihat alam. dalam satu sem mesti nak ada kembara luar. mesti punya. kalau boleh yang luar tu mesti yang betul betul luar. taknak yang dalam negeri. maksud aku, negeri sembilan. agak agak kalau masing masing dah kaya, bilalah agaknya nak pergi ke tempat dalam gambar ni? *berangan*

menara eiffel, paris. 'A' for 'Eiffel'.

9. buat makan-makan. potluck. kalau boleh ajak sekali lecturer. macam buat parti tupperware pulak. oke. aku tak pernah pergi pun parti tu. sem lepas je entah berapa kali entah buat makan makan. mana la taknya bebudak classmate aku jadi insan yang sihat sihat belaka. termasuklah tuan punya blog ni. err.. ehem.

sekadar gambar hiasan.

10. beri gelaran pada setiap orang. dan gelaran akan sentiasa bertukar tapi yang lama tu akan tetap kekal. contohnya member aku si princess dah dapat satu nama baru iaitu kak limah - aku yang bagi. member aku yang bernama 'jiji' pun - aku yang bagi. eh. apa ni? dah semua aku yang bagi? takkk.. ada jugak member aku yang lain bagi nama gelaran pada classmate yang lain. contohnya 'datin', 'mek bungo', 'ruzi', dan 'che yaya' dan macam macam lagi la. lagi satu, tagline. ada je 'moto hidup' yang banyak tak terkira dalam kelas aku. yang terbaru ni macam biasa la. kalau tengah bergosip pasal harga makanan kat kafe yang semakin 'murah', confirm confirm keluar gaya 'mata ke atas, tangan ke bahu' tu. dah macam trademark pulak. maksud aku, trademark yang berlaku di mana mana dalam maktab ni. entah lepas ni tagline apa la pulak yang korang nak pakai ye..

kalau dah namanya orang, mesti la ada je buat benda pelik ye tak? kalau takde, bukan manusia kot? err.. oke fine tak kisah la kan. yang penting, aku.. err.. aku.. err.. err..

sayang classmate aku.

oke dah. habis.
itu saja untuk hari ini.
sekian terima kasih.

*gambar semua ihsan google kecuali untuk gambar no.7*

2 comments:

  1. dah ade y giler lum?
    event dh byk..so leh la join klu nak tgkp gmbr best2..hehehhe

    ReplyDelete
  2. hehe.
    insyaAllah datang kalau ada 'ataeya sekali. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...