mereka yang hebat

Showing posts with label aina adani. Show all posts
Showing posts with label aina adani. Show all posts

Friday, January 4, 2013

panduan memilih bottle cleaner


kali ni aku nak share cara cara nak pilih bottle cleaner. bottle cleaner ni digunakan untuk memudahkan proses mencuci botol susu bayi dan juga memberikan impak kebersihan seratus kali ganda daripada biasa. macam over sangat ayat aku kan? memang pun.

selain untuk mencuci botol susu bayi, bottle cleaner ni jugak boleh digunakan untuk membersihkan botol air (water tumbler) yang bentuknya macam tupperware tu. ala, yang selalu orang beli kaler kaler terang striking yang boleh ikut warna baju tu. so, kira 2 in 1 la jugak benda alah bottle cleaner ni.

pertama sekali, ada beberapa jenis bottle cleaner yang ada di pasaran. lemme introduce and explain to you macam mana jenis jenis bottle cleaner ni..

1. bottle cleaner jenis span.
pros : bottle cleaner jenis ni memang banyak kat pasaran. kelebihan menggunakan bottle cleaner jenis span ni ialah ianya senang digunakan dan spannya boleh dibeli berasingan dan ditukar ikut suka hati kita yang menggunakannya. bottle cleaner jenis span juga tidak meninggalkan kesan calar akibat menggunakan berus  di dalam botol (siapa yang biasa cuci botol susu mungkin akan faham maksud aku) sebab span bersifat lembut. disebabkan sifatnya yang kembang, bottle cleaner jenis ini paling sesuai untuk mencuci botol yang ada mulut yang lebar contohnya botol susu untuk newborn dan boleh juga digunakan untuk mencuci gelas tinggi yang selalunya susah untuk dicuci dengan cara biasa.
cons : kalau span dah worn out, ianya akan jadi lembik dan menyukarkan proses mencuci botol susu dengan efektif. and the worst part, ianya akan tertinggal dalam botol susu tanpa kita pinta atau sedari. kemudian, bottle cleaner jenis span lambat untuk kering sebab ianya bersifat menyerap air. lepas tu, kalau kita basuh botol susu atau botol air dengan menggunakan bottle cleaner span yang belum kering atau masih lembap, ianya akan menggalakkan pembiakan bakteria dalam botol, sebab botol susu atau botol air sifatnya enclosed dan ada celah yang melengkung dan sukar untuk dibersihkan. lainlah kalau benda yang kita cuci itu bersifat terbuka contohnya macam cawan atau gelas tinggi (contohnya gelas untuk minum jus). disebabkan itu, bottle cleaner jenis span adalah kurang sesuai untuk tujuan travelling sebab sifatnya yang lambat kering. bila lambat kering, ianya sukar untuk disimpan dalam beg travelling.







2. bottle cleaner jenis berus yang ada span (BAS).
pros : bottle cleaner jenis BAS adalah yang paling famous dan common dalam pasaran. ianya bertindak dwi aksi, yang mana ianya membersihkan botol dengan gaya paling agresif tanpa mencalarkan bahagian dasar botol susu. mak oi ayat aku. macam iklan ubat gigi dengan berus gigi pulak. hahaha. oke tak kelakar. sifatnya yang separa berus sebenarnya adalah satu kelebihan sebab berus nilon cepat kering selepas digunakan. ianya tak memerangkap bakteria dan kadar pembersihannya mencapai tahap 90% efektif.
cons : disebabkan bahagian bawah BAS ni adalah span, maka macam biasa, kalau worn out, ianya akan tertanggal dan membuatkan hati kita membara bara apabila span yang kecik cinonet tu tertinggal dalam botol susu. kalau senang nak keluarkan takpe jugak. sabor je la. once kalau span kecik tu dah tertanggal, ianya irreplaceable. lainlah kalau korang seorang mcgyver yang berbakat, mesti dalam 10 saat je korang boleh replace span kecik tu dengan mudah. *sarkastik*. lepas span kecik tertanggal, ianya akan menyebabkan dawai berus yang lebih kat bahagian bawah BAS tu jadi togel. bila togel, ianya akan mencalarkan permukaan dasar botol susu apabila botol susu dicuci. kesan susu kat bahagian dasar botol susu pun akan menjadi sukar untuk dibersihkan.






3. bottle cleaner jenis berus nilon
pros : pada pendapat aku, bottle cleaner jenis ni adalah yang terbaik. sebab? sebab ianya fully nylon. takde span. jadi ianya cepat kering selepas digunakan dan juga efektif. dah la efektif, jimat pulak tu. ianya lebih murah dan berbaloi untuk digunakan. sifatnya yang keras menyebabkan kita boleh mencuci botol susu tanpa perlu menyental. (oke. yang ni macam iklan harpic pun ada). kemudian, disebabkan bentuknya macam fiber optik, ianya tidak memerangkap bakteria dan cepat kering. bottle cleaner jenis ni tidak mudah worn out dan bertahan dalam tempoh masa yang lama.  
cons : kalau korang jenis yang cuci botol susu style hercules atau iron man (jenis yang sental kuat kuat), maka ianya akan meninggalkan kesan calar yang teruk pada botol. disebabkan aku ialah seorang lovely lady-gadis ayu-dan bersopan santun, maka aku tak guna kekerasan bagai ni untuk mencuci botol *sarkastik lagi*. takde la. aku acah je weh. kalau korang sental gaya iron lady sekalipun, botol susu takkan calar kalau pakai bottle cleaner jenis ni. serius best pakai bottle cleaner ni. chewah aku ni. promote lelebih pulak. haha.



yang ni cantik.. tapi ada iras iras toilet brush pun ye jugak..



uuuu.. yang ni my faveret. perfect brush to clean a bottle.
yang kecik sikit tu namanya teether. untuk membersihkan puting botol susu.


botol susu atau botol air perlu dibersihkan sebersih bersihnya untuk mengelakkan bakteria. sebab bakteria punca sakit perut dan keracunan makanan. tambah pulak kalau ianya berpunca dari susu yang dah basi. kalau orang tua macam kita ni boleh lagi pergi klinik mintak ubat kat doktor. tapi kalau budak budak, camno nak buek haa? susah nak paham pelat budak budak ni melainkan sign language je la. itupun nasib la kalau faham. kalau tak? hmm..

entri ni aku tulis berdasarkan pemerhatian dan pengalaman aku je. tak. aku tak kahwin lagi. aku tak beranak lagi dan aku ada tiga orang anak saudara yang comel comel.

boleh isi borang kalau nak.

haha. aku gurau je. apa? tak boleh bergurau? tak boleh bergurau pergi tangkap ikan kurau.

sekian terima kasih.

Wednesday, November 14, 2012

rawrr.. rawrr.. rawrr..!!



umpama t-rex. aku suka betul menyakat anak anak buah aku suruh buat rawr.. rawr.. rawr.. hahaha. siap dengan tangan tangan sekali, oke! pakej lengkap. comel gila. dah nama pun budak kan, pantang tengok kita keluar pintu rumah pakai tudung.. mesti nak ikut. aku dah cakap jangan ikut pun, nak ikut jugak. nak jemur kain kat luar je padahal. hadoiyai pun. 

jom. jom. *muka diorang bersungguh sungguh gila*

aku : buat dulu macam ni. rawrr.. rawrr.. rawrr.. (gerak tangan macam kucing)

rawrr.. rawrr.. rawrr.. diorang buat macam yang aku tunjuk tadi. peh. buat betul betul pulak tu! anak anak, cik nina main main jelah. yang korang ikut kenapa? hahaha!

aku : waaahhh.. (tepuk tangan) terima kasih. babaiii! (lambai laju laju kemudian terus tutup gril)

senyap.

senyap lagi.

*bunyi budak nangis*

rawrr.. rawrr.. rawrr.. sambil nangis diorang buat lagi complete set. selagi aku tak bagi ikut naik kereta, selagi tu diorang tak berhenti buat. alahai! 

haha.. saje je aku troll. bukan nak pergi mana pun sebenarnya. kemudian apa lagi. pujuk la semula sampai diorang senyap. 

budak budak ni dah besar rupanya. macam macam kerenah aku tengok. diorang cepat serap apa yang diorang tengok. macam span basuh pinggan jugak. 

rutin harian aku ialah mengurut kaki mak aku pada waktu malam. aku akan pakai minyak panas kalau aku urut kaki mak aku. minyak panas cap kuda hitam. cheh. siap promot bajet boleh dapat komisyen kan. bajet boleh jadi duta minyak panas la? haha. oke tak penting pun.

nak dijadikan cerita, anak buah aku yang bernama aira ni suka duduk berkepit dengan nenek dia iaitu mak aku. time aku tengah urut kaki mak aku pun dia sibuk la nak 'berebut' mak dengan aku. bukan apa. sebab mak aku ni rajin betul melayan cucu cucu. pada suatu petang, berarak mendung awan yang kelabu. belum nak hujan lagi. semua orang baru datang mood tangkap lentok. tapi aira ni tak nak tidur lagi walaupun kakak dia dah lama dah tidur kat ruang tamu rumah. tiba tiba dia datang dekat nenek dia yang tengah duduk atas sofa. dia tarik kaki nenek dia. korang tau tak apa dia buat? ya. dia picit picit kaki mak aku. lepas tu tadah tangan. baca bismillah. baca doa makan. kemudian tiup kat kaki mak aku. mak aku dengan aku yang tukang tengok ni sangat la tak percaya dengan apa yang berlaku tu. aku dengan mak aku apa lagi, ketawa la sebab benda unexpected macam tu.

tiba tiba, dia pergi dekat laci meja ruang tamu. dia bukak laci dan selongkar. entah apa yang dia selongkar entah. serius je muka. segala mak nenek kertas dalam fail, suratkhabar semua dia keluarkan. aku dengan mak perhati je. kitorang tanya 'cari apa?' tapi dia senyap je. sekali dia keluarkan gam UHU. dia pergi semula dekat mak aku, dia tonyoh hujung gam UHU tu dekat kaki mak aku. ada la dekat dua tiga kali. kemudian dia sapu pakai tangan. kemudian dia cakap..

nyak.. nyak.. (minyak.. minyak dengan muka tak bersalah)

hahahah! woih! ni kes troll cik nina balik ke apa ni?!

chitt!

aku syak dia ingat gam UHU tu minyak panas yang aku selalu pakai sebab pembalut luar minyak panas tu warna kuning. sebijik sama dengan warna gam UHU tu.

itu budak 1 tahun 4 bulan troll aku tu.. hadoi. tulah aku cakap. diorang ni cepat serap macam span basuh pinggan. kalau ajar alif ba ta pun laju je menyebut. 

disebabkan family aku makan semeja, maka budak budak ni seboleh bolehnya nak duduk atas kerusi. diorang dah boleh duduk dan makan atas meja. kalau pakai tangan sememeh la sikit meja sebab jarak antara makanan dalam pinggan tu nak masuk ke dalam mulut tu terasa macam sebatu jauhnya bagi budak budak. tapi kalau pakai sudu memang tertib walaupun ada tumpah sikit sikit. 

aina cenderung pada muzik. walaupun umur dia baru 3 tahun lebih, tapi penguasaan tempo dia agak baik. kadang kadang kita yang dewasa ni pun nyanyi lari tempo. tapi dia tak. yang lagi best, dia boleh buat improvisasi dekat lagu twinkle twinkle little star. entah macam mana, pada suatu hari, aku terdengar dia nyanyi lagu twinkle twinkle little star pakai bunyi 'nyam'. 

nyam nyam-nyam nyam-nyam nyam nyam nyam nyam..
(twinkle-twinkle-little star)

nyam nyam-nyam nyam-nyam nyam nyam nyam nyam..
(how i wonder what you are)

nyam nyam nyam-nyam nyam nyam..
(up above-the world so high)

nyam nyam nyam-nyam nyam nyam..
(like a diamond in the sky)

nyam nyam-nyam nyam-nyam nyam nyam nyam nyam..
(twinkle-twinkle-little star)

nyam nyam-nyam nyam-nyam nyam nyam nyam nyam..
(how i wonder what you are)

dia siap buat penambahbaikan pada bilangan suku kata. entah datang dari mana idea tu, aku pun taktau. 

lagi satu, disebabkan mak aku baru ajar baca doa makan, maka aina akan gunakan doa makan untuk semua benda. nak minum susu, baca doa makan. nak makan, baca doa makan. nak tidur, baca doa makan. nak sembuhkan sakit apa apa pun semua dia bedal pakai doa makan jugak. haih la anakku.. dah salah konsep dah ni. suka suki je pakai doa makan untuk semua. haha. tu yang adik dia ikut sekali tu. takpe la. sekarang ni pun disebabkan aina dah mula minat nak membaca, maka mak dan aku ajar aina dan aira sikit sikit untuk baca doa dan bacaan yang lain pulak.

the best feeling mesti la masa diorang tidur malam. walaupun seharian melayan kerenah diorang, tapi waktu diorang tidur pada malam hari, alahai muka masing masing.. rasa tak sampai hati nak marah. kemudian usap kepala diorang waktu tidur. and then good night kiss dekat dahi. sorang satu. setiap hari macam tu. 

dah besar rupanya diorang ni.

baiklah. setel sudah cerita aku dan anak anak buah. aku tinggalkan anda semua dengan MTV ni. harap anda  semua terhibur hendaknya.



sekian terima kasih.

Saturday, August 25, 2012

kesayangan


tiga orang dak kecik yang semakin meriuhkan suasana rumah mak ayah aku setiap kali ada family reunion.
contohnya hari raya.

hehe.

diorang ni kalau menangis, meraung, atau melalak.. satu taman perumahan boleh dengar.
kompem pening. 
tapi..
kalau diorang takde..
aku pulak yang rasa sunyi.

ni first time si kecik ni beraya. 
semangat betul bapak dia siap pakaikan sampin.
songkok tinggi tu yang 'mahal' tu. trademark orang johor. haha.


dak kpop
*credits to abang amin for these pics*

*credits to abang azrin aka encik kalos for this pic*

masa ni gigi dia baru tumbuh empat batang.
dua atas, dua bawah.
time ni sebenarnya aku sibuk dodoikan dia.
last last dia pulak yang dodoikan aku sampai tertidur.
makcik apa aku ni?
hahaha.

hush little baby



aina adani




gambar kanak kanak ni duduk bertiga sama sama belum pernah amik lagi.

ingat senang ke nak amik gambar budak budak kecik? 
haha.

nasib baik aku ni penyabar orangnya. ehem. *kening double jerk*


kali ni entri bergambar saja. mood nak menulis belum datang lagi. 
sekian terima kasih.

Friday, February 3, 2012

pengalaman menjadi babysitter tak bertauliah



aku ada dua orang anak sedara perempuan. sorang bernama aina, sorang lagi bernama aira. ya. memang dua orang dak kecik tersebut teramat amat amat la cute. aku pun tak ingat dalam sehari berapa kali aku cubit pipi diorang. nasib baik diorang tak pernah mengadu kat ayah atau ibu diorang. nasib kau la, nak. hehehe.


dipendekkan cerita, aku ni tak la berapa nak keibuan sangat. tapi disebabkan kasih sayang yang terlalu banyak berada dalam diri aku ni maka aku pun merelakan diri aku untuk menjadi babysitter tak bertauliah bagi kedua dua princess yang comel ini masa cuti raya cina haritu. 


cheh. memula aku ingat diorang ni senang la nak take care. kacang goreng je. yelah. budak budak kudut yang masih lagi suci. masih belum kenal erti pancaroba dunia. aku bajet mesti diorang dengar cakap. ya. memang pun. tapi cuma bertahan lima minit je. masa tu aku terfikir. ini baru budak budak usia dua tahun setengah dengan enam bulan. nanti time aku praktikum, laaaagi ramai budak budak yang aku nak kena handle. tiba tiba aku rasa takut dengan budak kecik pulak. argh! selalunya aku tak macam ni. aneh. hahaha. 


semangat aku pada pagi yang permai tu tersangat la tinggi. excited ni nak jadik babysitter. tak pernah lagi merasa jaga dua orang anak sedara sekaligus. maka pada pagi yang permai itu, bangun la aina pukul 7.30 pagi dengan senyuman. kemudian dengan busuk busuk tu cium ayah ibu dia yang nak pergi work (kalau budak budak, busuk busuk pun wangi lagi. kalau yang umur cam kita ni.. kirim salam. haha). babai babai sikit, kemudian dia pun memulakan rutin harian dia. bagi dia sarapan, kemudian mandikan dia. sabunkan. pakai bedak wangi wangi. dah habis mandi, pakaikan baju. kemudian dia akan duduk kat ruang tamu. kemudian dia akan mulakan 'exercise pagi' dia dengan berlari satu rumah sambil tengok upin ipin yang dah direkod siap siap kat astro beyond sebagai selingan barang seminit dua.


aira pun bangun awal. bangun bangun je terus senyum. sama macam aina. kalau nak mandikan aira selalunya lepas aina mandi. takut kalau pagi sangat karang sejuk pulak. nanti tak pasal pasal demam seminggu jadinya. selalunya tukarkan pampers dia dulu. bagi dia susu. dah main dengan dia, ngok ngek sekejap, baru mandikan dia. dalam pukul 10 pagi ke atas. 


kalau tengok gaya aira, sebijik macam himawari yang dalam kartun shinchan tu. kalau dia nak bergerak, dia akan bergolek golek. macam ayam golek. pelik tapi benar sebab selalunya budak budak akan mengengsot macam suster ngengsot  tu. tapi aira lain. dia ada cara tersendiri untuk bergerak. mungkin dia belajar daripada kartun shinchan agaknya. hmm. kalau dibiarkan, mau bergolek sampai ke dapur jugak ah. tapi sekarang dia dalam fasa baru nak merangkak. nanti aku sebut la 'up'. dia boleh dengar dan ikut. cuma belum pandai nak majukan tangan dia ke depan untuk merangkak. tapi agaknya dah naluri budak budak kan.. selagi tak boleh, selagi tu la dia nak usaha sampai dia boleh. yang comelnya, dia cuba banyak banyak kali. aku cuma tengok dari jauh je. agah dia suruh datang dekat aku. 'sini.. sini' . jatuh, bangun, jatuh lagi, bangun lagi. berulang ulang kali. mana la budak tu tak geram, tak excited. last last bila dia dah penat, dia akan menjerit kuat kuat, sembamkan muka kat lantai, kemudian end up dengan nangis kuat gila sampai jiran sebelah rumah pun boleh tumpang dengar. masa tu la nanti aku baru dukung dia. usap belakang dia. sambil tepuk tepuk manja belakang dia, aku cakap.. 


dah jangan nangis. esok kita cuba lagi..
(cheh, macam la dia faham pulak kan.. haha)


dahsyat jugak anak sedara aku sorang ni. 


aira dah pandai mumbling. kadang kalau aku dengan emak berbual, dia pun sibuk jugak nak 'bercerita' sama. paling selalu dia mumbling 'atatatatata'. sebijik macam himawari. rambut je tak sama macam himawari, nak. atatatatata tu apa aira? entah. aku pun tak faham. selalunya hujung hujung tu aku akan sambung..


ha.. ye.. oh.. lagi?.. lagi?
(bajet faham walaupun tak faham. haha)


apa apa la nak janji kau bahagia.


aina pulak suka tengok youtube. dia suka ajak nenek dia (mak aku) suruh bukak youtube. nak tengok frog


nenek.. nak tengok fwwoogg.. (sambil tarik hujung lengan baju mak aku)


tu la mak. sape suruh ajar dak kecik tu tengok youtube. kan dah. haha. aku syak dia suka frog sejak zaman crazy frog dulu femes. tapi sekarang dia suka tengok frog yang real punya. ni bukan setakat katak yang real je. katak main lompat lompat, katak puru, katak bergaduh, katak kena makan dengan piranha, katak dah takde kepala tinggal kaki je pun dia tengok. yang peliknya, dia boleh tau pulak tu yang katak tu sakit sebab dah takde kepala. alahai. ekstremnya kau, nak! aku tanya la kat dia..


aina.. tak takut ke? tak geli ke?


dia selamba je jawab 'tak'.


tapi yang bagusnya aina ni, walaupun umur dia baru cecah dua setengah tahun, tapi naluri jadi kakak tu memang hebat. dia pantang sangat dengar adik dia nangis. kalau nangis dalam bilik, dia cepat cepat datang. siap tepuk tepuk adik dia sambil cakap..


adik jangan nangeshh.. jangan tatot.. aina ada..


si kecil yang tahu tanggungjawab. terharu betul aku. dia faham bila kita cakap 'jangan buat adik nangis..',  'jangan kacau adik', 'kesian kat adik'.. dan lain lain lagi la. rock memang rock si kecik sorang ni. tapi dia dah kenal erti kasih sayang. 


kadang kadang diorang akan buat freeshow WWE kat lantai ruang tamu. aira suka betul menyelit kat lengan kakak dia tu. kadang kadang sempat jugak aina 'hadiahkan' headlock kat adik dia. bergurau manja. berguling guling la diorang atas tilam sampai masing masing penat kemudian tido. haha.




selama dua hari aku jadi babysitter tak bertauliah tu, semangat aku boleh diibaratkan seperti hercules di pagi hari dan flat screen tv di waktu petang. kenapa flat screen tv? pernah tak korang ukur flat screen tv kat kedai elektrik berhampiran rumah korang? ya. pada waktu petang, lepas budak budak tido dalam pukul 4.30 petang, maka aku pun secara automatiknya akan jadi flat screen tv yang terdampar di atas katil. indah sungguh perasaan ini bila tilam empuk jadi sahabat yang gila kamceng lepas penat melayan budak budak seharian. haha.. 


antara pengalaman selama dua hari jaga budak budak ni, aku belajar banyak benda. antaranya :
1) seni membuat susu untuk budak umur 6 bulan dan 2 tahun setengah.
2) seni memandikan dan mencebokkan budak budak.
3) seni mendodoikan budak budak. 
4) seni bercerita.
5) seni 'piggyback' kanak kanak berusia 2 tahun setengah.
6) etc..


rindu pulak untuk next session babysitting. jangan nakal nakal tau.. 
see you soon, kids! :)

Sunday, June 19, 2011

picture of the month


19.06.2011.
selamat hari lahir ke-2 tahun, aina adani.
semoga kau cepat besar.
:)

Sunday, September 5, 2010

bintang hatiku



cepatnya kamu besar, aina. acik nina rasa macam semalam kamu baru lahir. sekarang dah pandai ye kamu.. nak tidur pun beralas lengan acik nina. bila acik nina ganti dengan bantal kecik pun kamu dah merengek. aina..aina..

dah besar besar ni pandai pulak kamu dengar lagu yang bukan bukan ye aina adani.. lagu ape omputih tu.. baby baby ooohh? justin bieber? aduyyai.. nobody nobody - wondergirls, it's you - super junior?? apakah ini semua aina? acik nina tak ajar pun aina ikut jadik macam acik nina tau.. dengar lagu korea bagai. acik nina cuma plan kita tengok movie dengan drama korea aje bila aina dah besar sikit nanti. ni mesti keje ayah ngan ibu aina ni kan? kan? haa.. tak baik tipu acik nina tau! acik nina tahu~~ ^-^

aina tau tak umur aina sekarang ni berapa? ha.. kira pakai jari cepat dah berapa bulan. tak cukup? ha.. pegi tambah jari kaki sekali. dah 1 tahun 3 bulan. 1 tahun ade berapa bulan aina? ye.. 12 bulan. tambah dengan 3 bulan jadik 15 bulan. pandai anak acik nina ni. pasni kita kira bintang kat langit pulak ek. pastu pegi jalan jalan naik kereta. tapi aina jangan tidur kat lengan acik nina pulak tau? nanti camne acik nina nak drive. hehe. nakal aina ni. dah besar nanti jadik budak baik tau!

nape la acik nina rase biar aina lambat je besar. tak mau cepat sangat. aina pengubat duka lara acik nina. aina cute macam ni. kalau acik nina membebel banyak banyak pun aina tak mengamuk, tak bising, tak marah. aina diam je dengar acik nina membebel. aina pendengar yang setia. sambil dengar, sambil aina tengok dalam dalam mata acik nina. padahal tak paham ape ape pon. hehehe. kesian aina. tapi takpe. aina tau kan acik nina aina ni baik orangnye? aduh. terpuji diri sendiri lak. sori aina. sengaje. hehehe :)

oke aina. acik nina ade kerja sikit nak buat. nanti kita jumpa lagi. aina jangan main lari lari jauh jauh tau. nanti kalau jatuh siapa susah? bukan acik nina ye. ayah ibu aina jugak yang susah. acik nina jauh ni. tak dapek den nak nolong. hehe. jangan nakal nakal. acik nina rindu aina. i do miss u so much! :)

Thursday, May 6, 2010

picture for april month

ni aina adani. umur dia masuk 11 bulan. baru je tumbuh gigi bawah dengan atas empat batang. ni dia tengah berlagak buat iklan colgate masa tengah jalan-jalan kat pasar raya. seronok sangat la tu! ceh!
oh, lupe. credits kat abang sebab amek gamba ni. pinjam jap masuk blog. hehe.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...